Masterclass ‘Crisiscommunicatie en de media’

Tijdens een ramp, rel of crisissituatie zijn de ogen vaak gericht op communicatiespecialisten en woordvoerders. Zij zijn de steun en toeverlaat van bestuurders, directies, managers als het er op aankomt imago-schade te beperken. Als eerste aanspreekpunt voor de pers wordt van hen verwacht dat ze professioneel, eerlijk en transparant te werk gaan. Hoe hou je het hoofd koel in de hectiek van het moment?

Programma
In de masterclass ‘Crisiscommunicatie en de media’ bereiden we je voor op lastige situaties.
Rode draad in het trainingsprogramma: een spannende case waarin je (real time) wordt geconfronteerd met een steeds verder uit de hand lopende calamiteit en de dreiging
van imagoschade. Dat betekent: intensief nadenken en samenwerken, zorgvuldig formuleren en verantwoord knopen doorhakken onder fikse tijdsdruk.

Radio- en televisie-interviews worden afgewisseld met theorieblokken over de do’s en dont’s van crisiscommunicatie, samenwerken met de pers, voorbereiden van interviews en het belang van lichaamstaal.

Trainers
De trainers zijn Jean-Louis Kop (oud-journalist Brabants Dagblad / Omroep Brabant) en Marc Ruis (oud-woordvoerder), beiden aangesloten bij De Communicatiewinkel. Zij putten uit hun rijke ervaring om je zowel de trucjes van de journalist te leren als de beste manieren om het maximale rendement te halen uit je contacten met de pers.

Aantal deelnemers
Maximaal 10

Datum
vrijdag 22 juni, 08.30 – 16.30 uur. (Ontvangst met koffie/thee: 8.30-9.00)

Locatie
Omroep Brabant – Eindhoven/Son

Prijs
€ 475,00 p.p. (ex. BTW)
inclusief:
- rondleiding door de studio van Omroep Brabant
- lunch in het mediacafé
- praktische reader crisiscommunicatie